Reklám hatások
Milyen reklámot sugározzak?
Teszi fel a kérdést nap, mint nap, cégvezető, marketinges, munkatárs. Ahhoz, hogy hatásos reklámot hozzak létre, első és legfontosabb lépés, hogy ismerjem, pontosan meg tudjam határozni a célközönséget. Mi kell nekik, mi tudja őket befolyásolni, hol vannak?
Ha ezekre a kérdésekre már tudunk válaszolni, akkor a termékünk vagy a szolgáltatásunktól függően ki kell választanunk a reklám fajtáját. Elhoztam nektek 5 reklám fajtát, amelyek hierarchikus modellként épülnek fel.
- AIDA “Vágyom rád”.
Ez a modell egy mozaik szóból van összerakva, ami nem más, mint Attention (figyelemfelkeltés) Interest (érdeklődés)Desire (vágykeltés) Action (vásárlásra késztetés).
Ennél a modellnél teljesen nyilvánvalóan a vágyakozás érzésének fokozása a cél. Nagyon kell figyelni arra, hogy ne fordítva süljön el, hiszen ha a fogyasztó nagyon vágyik egy termékre, de azt nem veheti meg, akkor egy belső frusztráltsága lesz. Ha ezt a frusztráltságot nem csökkentjük, akkor tartóssá válhat, és egy ellenérzés keletkezik a vásárlóban a termékünkkel/szolgáltatásunkkal kapcsolatban.
Ilyen reklám például a Nescafé is, hiszen ahogy nézed a reklámot, késztetést érzel (persze csak a kávé kedvelőknél) igyál egyet.
- DAGMAR “Okos döntés dícsérete”.
A vásárláshoz az út a megértésen és a meggyőzésen keresztül vezet. Ez az ész reklámja, amit 4 lépésen keresztül lehet végig vezetni. Először is, információt adunk a fogyasztónknak a termékről, például azt, hogy100%-osan természetes, ezután a következő lépés hogy a vásárlónk ezt megértse. Majd ha már megértette, meggyőzzük arról, hogy ez egy számára kiváló dolog, így utolsó lépésként dönteni fog, hogy (jobb esetben) megvásárolja.
- Rogers “Téged válsztalak”
Vegyük rá a vevőt, hogy legalább próbálja ki a terméket, így alakulhat ki a későbbi hűség. Cél az elfogadás ebben az esetben. Tárgyilagos, nem annyira hatásvadász reklám, inkább a fogyasztóra bízza a későbbi hűséget. Fontos, hogy a reklám során hangozzanak el a kulcsszavak, mint például “Próbálta már?”, és hasonlóak, hogy ezzel is motiváljuk a közönségünket, hogy fedezze fel azt, amit nyújtunk nekik.
- Ad-force “Tiéd vagyok”.
A fogyasztó ebben a kontextusban behódol a márka erős, sokrétű támadásainak. Ilyen a Coca Cola is, mindenhol ott van, állandó nyomás alatt áll az ember, minden kommunikációs eszközzé válik, így elkerülhetetlen, hogy ne fogadjuk el, hiszen tágabb értelemben egy társadalmi nyomás van rajtunk, így behódolunk neki.
- Like “Szeressük egymást”
Minden megnyilvánulás like, vagy dislike ítéletet kaphat, így közel kell kerülni a fogasztónkhoz, azt kell hogy érezze, hogy mi szeretjük őt. Éreztetni kell vele, hogy ha a mi termékünket használja, akkor egy csapathoz tartozik, ahol mindenki elfogadja a másikat, és mindenki szereti is a másikat.
Nektek melyik reklámtípus a kedvencetek? Szerintetek melyik a leghatásosabb? Írjátok meg kommentbe!
Az Exclusive Group ajánlásával - cégek teljeskörű kiszolgálása