EXCLUSIVE GROUP

Hogyan kommunikáljunk belülről?

 „A PR házon belül kezdődik”

„Minden márka belülről építkezik”

Ezek az idézetek is azt hangsúlyozzák, hogy a PR tevékenység első etapja, a belső kommunikáció szabályozott, szervezett működtetése. Minden kommunikációs folyamat, így a PR is akkor lesz fenntartható, ha hiteles, amit kommunikálunk, azaz a valós belső értékek és folyamatok tükröződnek ki. Ezért fontos többek között a belső PR.

 

 

39768567-221a-4985-97fd-80c0e5ed3f53_1_201_a.jpeg

A humánpolitika és a belső PR számos ponton összefüggnek, hiszen a HR feladatait, tevékenységeit, illetve azok hatékonyságát támogatja, növeli a belső PR.

A belső PR magába foglalja:

  • A munkatársi kapcsolatokat
  • A tulajdonosi és menedzsmenti kapcsolatokat
  • A vezetők és alkalmazottak közötti kapcsolatokat
  • A vezetői és érdekképviseleti kapcsolatokat
  • Valamint a belső szervezeti egységek közötti kommunikációt

 

De miért is fontos a belső PR?

  • A belső PR támogatni tudja a szervezeten a kommunikációt
  • A szervezeten belüli hiteles kommunikáció eredménye pedig a szervezet iránti lojalitás
  • A jó szervezeten belüli kommunikáció növeli a munka hatékonyságát, hiszen az információ rendelkezésre állásást biztosítja
  • A belső kommunikációban kiemeltem fontos a transzparencia és a hitelesség
  • Azaz az információ teljes körű rendelkezésre állásra, ott és akkor, amikor kell
  • A hitelesség pedig azért fontos, mert a szervezet ugyanis bármit sugározhat hivatalosan a környezete felé, ha azt a szervezet tagjai, dolgozói nem hitelesítik akkor minden erőfeszítés feleslegesnek bizonyulhat.

 

A belső PR feladat

  • A céghez tartozás érzésének kialakítása, a szervezet belső közvéleményének formálása
  • A „nyitott ajtók” légkörének kialakítása
  • A menedzsment döntéseinek és döntés-előkészítésének kommunikációs támogatása
  • Szakmai programok kezdeményezése, tervezése, lebonyolítása és kiértékelése
  • A szervezet tagjainak tájékoztatása a szervezet céljairól, eredményeiről, feladatairól és problémáiról
  • A szervezet imázsának fejlesztése a szervezet tagjain keresztül
  • A szervezet arculatának tudatos fejlesztése és ápolása
  • A szervezet kommunikációs magatartásának irányítása, alapozása és hitelessé tétele
  • A szervezet tagjai támogatásának megszervezése a menedzsment és az általa kitűzött célok iránt.

 

Nektek mi a véleményetek erről? Nálatok hogyan zajlanak ezek a folyamatok?

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

Az Exclusive Group ajánlásával - cégek teljeskörű kiszolgálása

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!