EXCLUSIVE GROUP

Reklámpszichológia a kezdetektől

A reklámpszichológia a reklámok megjelenésével párhuzamosan létrejött tudományág. Nagyjából az 1830-as évektől használják a reklám kifejezést, de csak az 1900 évestől használták fel a pszichológiai kutatási eredményeket reklámcélokra.   A pszichológiai iskolák közül, amelyeket a reklámozások során használtak fel, hat darabot ismerünk. Bár mindegyiket egy-egy időszakhoz tudjuk kötni, attól még a mai napig felhasználják a… Tovább »

A Gerillamarketing

Maga a gerilla szó a spanyol guerra szóból ered, amely nem mást jelent, mint háború. De mit is jelent a gerillamarketing? Ezek a nem hagyományos marketingtevékenységek, amelyekkel alacsony költségek mellett lehet széles tömeget megmozgatni/ elérni. Ennek tudatában már világosabbá válik, hogy miért a háború szóból ered az elnevezés, hiszen ezek is kisebb polgárpukkasztó megmozdulások.  … Tovább »

Hogyan védekezzünk a manipuláció ellen?

A manipuláció, olyan jól szervezett kommunikációs stratégiák gyűjtőneve, melyek lényege, hogy az egyszerű meggyőzés látszata mellett valójában egy olyan gondolkodásra, vagy cselekvésre bírják az embert, hogy a saját jól felfogott érdekével összevetve nem legyen azonos. A manipuláció tehát értelemszerűen egy arra irányuló agresszív technika, hogy az egyént megtévessze saját érdekeivel kapcsolatban.   Ha jól belegondolunk,… Tovább »

A Manipuláció hatalma

Mi is az a manipuláció? Ha jól belegondolunk a meggyőzés részhalmaza, egy érdekvezérelt kommunikáció, és a marketingkommunikáció része. Módszerei lehetnek a hamis információ átadás, pontatlan információk, szándékosan nem teljes körű tájékoztatás, de akár, ha túltájékoztatunk valakit az is annak minősül, hiszen lehet, hogy nem látja a fától az erdőt. A manipuláció egy roppant alattomos dolog,… Tovább »

Az érvelés mestersége

A meggyőzés folyamatában igen nagy szerepe van az érvelésnek. Igazából mondhatnám úgy is, hogy ezen áll vagy bukik az üzletünk. Talán itt nem is az a legnagyobb feladatunk, hogy ütős érveket gyűjtsünk – bár az sem elhanyagolható-, hanem inkább a magyarázatok tálalása a lényeg. Szokták mondani úgy is, hogy lyukat beszél a másik hasába. Persze… Tovább »

Mitől függ a személyiségünk? 3.rész

A személyiségpszichológia egyik legfontosabb személyiségmodellje a Big Five modell. Az elméletnek a lényege, hogy a különböző személyiségjellemzőket úgynevezett faktorcsoportba osztják. Ahogy a neve is mutatja, összesen 5 csoportba tudjuk osztani a személyiségjegyeket, ennek elnevezései és tartalma máig is vitatott. Érdekesség képpen utána jártam, hogyan is hozták létre ezt az elméletet.   Köztudott, hogy a Webster… Tovább »

Mitől függ a személyiségünk? 2.rész

Az előző részben bemutattam, hogy Hippokratész szerint attól, hogy melyik testnedvünk a domináns, de szerintem nem ilyen egyszerűen megfogható. Hiszen, ha bele gondolunk, a környezetünkben ért hatások, amit a szüleinktől tanulunk, mind-mind beépül a személyiségünkbe.   Gordon Allport, a személyiségelméleti kutatások első, legjelentősebb képviselője, interperszonális vonzáselméleteket dolgozott ki. 22 évesen találkozott Freuddal, aki munkásságára nagy… Tovább »

Mitől függ a személyiségünk?

A személyiségelméletek, és a motivációs elméletek vajon ugyan azok? Boncolgatja a kérdést több tudós is, de nincs még konszenzus, az biztos, hogy van egy hatalmas különbség a két elmélet között. A motivációknál azt kerestük, hogy mi a közös az emberekben, a szükségletek feltárásával foglalkoztunk. Ezzel szemben a személyiségelmélet inkább az emberek közötti egyéni különbségekkel foglalkozik…. Tovább »

Mi motivál minket? 2.rész

Ahogy az előző blog részben is említettem, motivációs elméletekből 5 darabot tudunk felsorolni, és ezek közül kettőt át is néztünk. Maradt még 3, ami szerintem kicsit nehezebben emészthetőek, de megpróbálom a legérthetőbben leírni, és csak a lényegi elemeket kiemelni, azokat a dolgokat, amiket minket marketingesek, vezetők, vállalkozók érdekelhetnek.     1. A soron következő a… Tovább »

Vásárlói pszichológia

Milyen tényezők hatnak a vásárlóinkra? Ezeket a tényezőket most több részen keresztül vesszük górcső alá. A mai részben a percepcióról beszélünk, azaz az észlelés, érzékelésről. Először is, mit is jelent a percepció? Ez egy mentális folyamat, amelynek során a fogyasztónk az érzékszervi ingereket összefüggő, értelmes képbe rendezi, így szemlélve a világot. A percepció konkrétan a… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!