EXCLUSIVE GROUP

INTERJÚ PERCEK 3. rész

Nagy Erika – Marketing Menedzser     Mi a cég üzenete a közönség felé?  Cégünk elsősorban a B2B piacon helyezkedik el, így két fajta kommunikációt folytat. Egyrészt a leendő munkavállalóinkat szólítjuk meg, ahol egy barátságosabb, közvetlenebb hangvételt sugároz, másrészt pedig a már meglévő, és a leendő partnereinket szólítjuk meg, amikor is sokkal komolyabb, de nyitott… Tovább »

Public Relations

A nyilvánosság pozitív hozzáállása nagyban hozzájárulhat egy vállalat, márka, szervezet vagy épp egy személy üzleti sikereihez. A jó PR szakember megértést és bizalmat épít ki és ápol a nyilvánossággal. A PR egyik kulcsmondata: Tégy jót és beszélj róla, de ha baj van, orvosold a bajt és beszélj róla, hogyan orvosoltad!    A Public Relations tevékenység… Tovább »

Szolgáltatásmarketing

Mi is az a szolgáltatás? A szolgáltatás minden olyan cselekvés, vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Veletek is előfordult már az az érzés, hogy amikor a marketingről olvastok mindig csak a termékekkel kapcsolatos tényekről, megoldásokról, és lehetőségekről írnak? Ha belegondolunk a klasszikus… Tovább »

Új trendek a kiskereskedelemben

Mi is a kiskereskedelmi marketing? A kereskedők marketing tevékenysége, így az ellátási lánc marketing tevékenysége, gyakran elsősorban a kiskereskedőkre leszűkített értelmezés.Először is nézzük meg, hogy honnan indult a kiskereskedelmi marketing. Miért volt szükség egyáltalán változásra? Mi idézte ezt elő? Hogyan tudnak alkalmazkodni ehhez a kereskedők? Ha tovább olvassátok mindenre választ kaphattok!     A kiskereskedők… Tovább »

Mivel manipulálnak minket az üzletek?

Maga az eladáshelyi marketing az, amivel befolyásolni tudnak minket a boltok. Ez annyit takar, hogy az értékesítés helyszínén lévő eszközökkel próbálnak minket manipulálni. Tágabb értelemben minden kommunikációs üzenetet magába foglal, illetve eszközt, amelyekkel az eladótérben és a bolt közvetlen környezetében van.   A vásárlási folyamat döntési szakaszát akarják befolyásolni, és különböző eszközökkel sikerülhet is nekik,… Tovább »

A Márka átka

Mi is az a márka? Egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek kombinációja. Célja, hogy adott eladó vagy eladók adott csoportjának termékeit vagy szolgáltatásait azonosítsa és megkülönböztesse őket a versenytársakétól. Ma már minden márkázható, és mindent márkáznak is, és hogy miért? Most ezeket a különleges tulajdonságokat fogjuk sorra venni, hogy miért van az, hogy… Tovább »

Marketing a betűk bűvöletében

Mindenki aki foglalkozott már marketinggel ismeri, vagy hallott már a 4P-ről, azaz a marketing mix fogalmáról. McCarthy 1967-ben dolgozta ki ezt az elméletet, és azóta bevésődött a marketing tudományágába. Akár közgazdasággal akarunk foglalkozni, akár menedzseri pozícióra törnénk, biztosan egyszer már meg kellett ezt tanulnunk. Az akkori gazdasági környezetben sikeresen alkalmazható is volt, megkülönböztető jegyei versenyelőnyt… Tovább »

Reklámpszichológia a kezdetektől

A reklámpszichológia a reklámok megjelenésével párhuzamosan létrejött tudományág. Nagyjából az 1830-as évektől használják a reklám kifejezést, de csak az 1900 évestől használták fel a pszichológiai kutatási eredményeket reklámcélokra.   A pszichológiai iskolák közül, amelyeket a reklámozások során használtak fel, hat darabot ismerünk. Bár mindegyiket egy-egy időszakhoz tudjuk kötni, attól még a mai napig felhasználják a… Tovább »

A Piacbefolyásolás tervezése

Mi is az a piacbefolyásolás? Maga a reklámot értem ez alatt, hiszen azzal tudjuk talán a legjobban megszólítani a piacot. Semmi komoly dolgot nem kell ez alatt érteni, a mai részben a reklámtervezés folyamatát fogom Nektek bemutatni. A tervezési folyamat egy roppant összetett dolog, nagyon észnél kell lenniük a résztvevőknek, hiszen egy rosszul kitalált kampány… Tovább »

A Gerillamarketing

Maga a gerilla szó a spanyol guerra szóból ered, amely nem mást jelent, mint háború. De mit is jelent a gerillamarketing? Ezek a nem hagyományos marketingtevékenységek, amelyekkel alacsony költségek mellett lehet széles tömeget megmozgatni/ elérni. Ennek tudatában már világosabbá válik, hogy miért a háború szóból ered az elnevezés, hiszen ezek is kisebb polgárpukkasztó megmozdulások.  … Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!