EXCLUSIVE GROUP

Sajtótájékoztatók előnye

A sajtótájékoztatók a külső PR eszközök közé tartozik. A média és a szervezet közötti leggyakrabban alkalmazott kommunikációs eszköz, amely során új információkat osztanak meg.   A sajtótájékoztatók célja: Hogy a sajtó figyelmét felhívjuk a kívánt eseményre, üzenetre, márkára. Egyszóval, hogy a sajtót aktivizáljuk. Hogy hírverést generáljunk Hogy kisebb költségből tudjuk elérni a célközönségünket a sajtó… Tovább »

Non-verbális kommunikáció

Elérkeztünk a tárgyalások utolsó pontjához, amiben tanácsot tudnék adni. Ez nem más, mint a metakommunikáció. A testbeszéd a tárgyalási kommunikáció szerves része, testtartásunkkal, arckifejezésünkkel, stb. sok mindent elárulhatunk magunkról. Így, oda kell figyelnünk ezekre a dolgokat, hogy minél kevesebb információt szolgáltassunk partnerünknek gondolatainkról. Egy bizonyos mértékig visszafogható, sok gyakorlással “profik” lehetünk ebben, de teljes mértékben… Tovább »

Az érvelés mestersége 2.rész

Az előző részben említettem, hogy hatféle érvelés típus létezik, és ezek közül négyet be is mutattam. Az utolsó két érvelés talán a legfontosabb számunkra. Ezeket igazából el is különíthetném a többitől, mert ők az ész érvek. Itt nincsen manipuláció, rejtett zsarolás, úgy hogy, ha ezeket a mondatokat jól időzítjük, és relevánsak is számunkra, nyert ügyünk… Tovább »

Hogyan lesz sikeres a tárgyalásunk? 1.rész

Először is, végig kell gondolnunk azt, hogy nekünk mire van szükségünk, mit akarunk a tárgyalással elérni, majd meg kell becsülünk a vevő igényeit, és így tudjuk megtervezni a stratégiát. Át kell gondolnunk a tárgyalás témájának főbb összetevőit, illetve az egyes elemek fontosságát, hogy mindenképp szükségünk van az üzletre, vagy esetleg csak nem árt ha megkötjük…. Tovább »

Mitől függ a személyiségünk? 3.rész

A személyiségpszichológia egyik legfontosabb személyiségmodellje a Big Five modell. Az elméletnek a lényege, hogy a különböző személyiségjellemzőket úgynevezett faktorcsoportba osztják. Ahogy a neve is mutatja, összesen 5 csoportba tudjuk osztani a személyiségjegyeket, ennek elnevezései és tartalma máig is vitatott. Érdekesség képpen utána jártam, hogyan is hozták létre ezt az elméletet.   Köztudott, hogy a Webster… Tovább »

Mitől függ a személyiségünk? 2.rész

Az előző részben bemutattam, hogy Hippokratész szerint attól, hogy melyik testnedvünk a domináns, de szerintem nem ilyen egyszerűen megfogható. Hiszen, ha bele gondolunk, a környezetünkben ért hatások, amit a szüleinktől tanulunk, mind-mind beépül a személyiségünkbe.   Gordon Allport, a személyiségelméleti kutatások első, legjelentősebb képviselője, interperszonális vonzáselméleteket dolgozott ki. 22 évesen találkozott Freuddal, aki munkásságára nagy… Tovább »

Mi a viselkedési szokásaink forrása? 2.rész

Az előző részben már kifejtettem, hogy mi is az az attitűd. A mai részben kicsit gyakorlatiasabb dolgokat hoztam, ugyan ebben a témában. Felmerülhet a kérdés, hogy rendben van az attitűd ott van mindenhol, de mégis mi ennek a funkciója?   5 funkciót tudok nektek felsorolni, amely fontos lehet számunkra, mint magánember, mint cégvezető is. 1…. Tovább »

Mi a viselkedési szokásaink forrása?

A bennünk kialakult attitűdök. Kezdjük azzal, hogy mi is az az attitűd? Egy tárggyal, vagy gondolattal kapcsolatos beállítódás, amely előítéleteken, érzelmeken alapszik. Az ember reakcióira hatást gyakorol mindazon tárgyak és helyzetek irányába, amelyekre az attitűd vonatkozik. Ez a beállítódás, lehet negatív és pozitív is, és még az intenzitása is eltérhet. 
Bele se gondolunk néha, pedig… Tovább »

Mi motivál minket? 2.rész

Ahogy az előző blog részben is említettem, motivációs elméletekből 5 darabot tudunk felsorolni, és ezek közül kettőt át is néztünk. Maradt még 3, ami szerintem kicsit nehezebben emészthetőek, de megpróbálom a legérthetőbben leírni, és csak a lényegi elemeket kiemelni, azokat a dolgokat, amiket minket marketingesek, vezetők, vállalkozók érdekelhetnek.     1. A soron következő a… Tovább »

Mi motivál minket? 1.rész

Azt már többször említettem, hogy a fogyasztóinkat, célközönségünket teljes mértékben ismernünk kell. Tudnunk kell róluk mindent, a legapróbb részletekig, ahhoz, hogy meg tudjuk őket szólítani, el tudjuk őket érni. Ha pedig tökéletesen értjük, és ismerjük őket akkor érhetünk célba.   Motivációs elméletek közül 5 darabot ismerünk, és ezek mentén fogjuk vizsgálni most a világot. A… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!