EXCLUSIVE GROUP

Hogyan induljunk el egy-egy projekt kapcsán?

Nem csak a projektek, de azok szakaszai is egyediek, ezért minden szakasz más menedzsment módszert igényel. Az egye szakaszokban alkalmazott eltérő megoldások összessége adja a projekt ciklus menedzsment lényegét. Minden ciklusnak külön menedzsmentet kell biztosítanunk, ahhoz hogy a kívánt eredményt elérhessük.   Mint mindennek a projekteknek is van életciklusa. Először is felmerül egy probléma, amelyet… Tovább »

Hogyan fejlődnek a vállalkozások?

A kereskedelmi elméletek kiskereskedők módszereinek fejlődésére vonatkozó elméletek, melyek megmagyarázzák a kereskedelemben megfigyelt változásokat. Ezeknek az elméleteknek ismerete nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy minél sikeresebbek lehessünk vállalkozásunkban. Hiszen vannak ciklikus, és nem ciklikus fejlődések. Nyilvánvalóan a ciklikus fejlődéseken kell változtatnunk, mivel ez nagyjából olyan, mintha a kígyó mindig a saját farkába harapna. Ciklikus elméletek, ahol a… Tovább »

A Manipuláció hatalma

Mi is az a manipuláció? Ha jól belegondolunk a meggyőzés részhalmaza, egy érdekvezérelt kommunikáció, és a marketingkommunikáció része. Módszerei lehetnek a hamis információ átadás, pontatlan információk, szándékosan nem teljes körű tájékoztatás, de akár, ha túltájékoztatunk valakit az is annak minősül, hiszen lehet, hogy nem látja a fától az erdőt. A manipuláció egy roppant alattomos dolog,… Tovább »

Az érvelés mestersége

A meggyőzés folyamatában igen nagy szerepe van az érvelésnek. Igazából mondhatnám úgy is, hogy ezen áll vagy bukik az üzletünk. Talán itt nem is az a legnagyobb feladatunk, hogy ütős érveket gyűjtsünk – bár az sem elhanyagolható-, hanem inkább a magyarázatok tálalása a lényeg. Szokták mondani úgy is, hogy lyukat beszél a másik hasába. Persze… Tovább »

Mi motivál minket? 2.rész

Ahogy az előző blog részben is említettem, motivációs elméletekből 5 darabot tudunk felsorolni, és ezek közül kettőt át is néztünk. Maradt még 3, ami szerintem kicsit nehezebben emészthetőek, de megpróbálom a legérthetőbben leírni, és csak a lényegi elemeket kiemelni, azokat a dolgokat, amiket minket marketingesek, vezetők, vállalkozók érdekelhetnek.     1. A soron következő a… Tovább »

A tanulás és a vásárlás kapcsolata

Hogyan kapcsolódik a vásárlási folyamathoz a tanulás? Teljesen eltérő a két cselekvés, hiszen vásárolni általában örömünkben szoktunk, viszont tanulni nem mindig, de még is szorosan kapcsolódik a két folyamat egymáshoz. Ugye maga a tanulás a környezetből érkező információk rendszerezése és lefordítása, amely a tapasztalat eredményeként bekövetkező viselkedés változás, alkalmazkodást idézi elő. A tanulásnak 4 formáját… Tovább »

Vidra effektus

Miért nem lesz sikeres egy-egy reklámkampány? Ezt fogjuk ma kielemezni, hogy ennek milyen okai lehetnek. Természetesen azokon az okokon túl, amiről nem a marketinges vagy a kivitelező tehet.        A mai emberek legtöbbje már meg sem hall téged, elengedi a füle mellett a reklámok többségét, ami a tudat alattijában egy védekező mechanizmusként jött… Tovább »

Reklám hatások

  Milyen reklámot sugározzak?   Teszi fel a kérdést nap, mint nap, cégvezető, marketinges, munkatárs. Ahhoz, hogy hatásos reklámot hozzak létre, első és legfontosabb lépés, hogy ismerjem, pontosan meg tudjam határozni a célközönséget. Mi kell nekik, mi tudja őket befolyásolni, hol vannak?  Ha ezekre a kérdésekre már tudunk válaszolni, akkor a termékünk vagy a szolgáltatásunktól… Tovább »

Kék óceán stratégia

Mi is az a kék óceán stratégia? A világ piacát képzeljük el két óceánként. Az egyik a vörös óceán, ahol hagyományos ágazatok találhatóak, kiélezett a verseny, a játékszabályok le vannak fektetve. Kegyetlen verseny zajlik, a nagy hajók elsodorják a kicsiket, innen a név, hiszen „vér folyik”, ezért vörös óceán.   A kék óceán teljesen ellenkező…. Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!