EXCLUSIVE GROUP

A telephely fontossága 2.rész

Ha a vállalkozásunk beindul, és esetleg újabb telephelyekkel bővítjük ki azt, előfordulhat, hogy feltesszük magunkat a kérdést. Meddig növelhető a telephelyek száma? Azt mindenki jól tudja, hogy például a franchise-ok látszólag végtelen telephellyel rendelkezhetnek. Nagyon fontos azt mérlegelnünk, hogy mi az a mennyiség amikor még nem lép fel a kannibalizáció. Ugye ez annyit takar, hogy… Tovább »

A telephely fontossága

A telephely választása során két célunk lehet, vagy maga a kereskedelmi egységet a szükséglet helyén nyitjuk meg, vagy a fogyasztókat tereljük, vonzzuk az üzlethez. A telephely elhelyezkedése, mérete, elosztása, elrendezése hatással lehet a keresletre, a forgalomra, az árbevételre, és a költségekre is. Például, a bérleti díj, szolgáltatói díjak, szállítási költségek Az üzlet telephely kiválasztása kulcsfontosságú,… Tovább »

A Szolgáltatás rései

Sokszor írtam már a pozicionálásról, és annak fontosságáról, hogy valójában az határozza meg, hogy hol is akarunk, vagy hol is helyezkedünk el a versenyben. De milyen stratégiák vannak? Hogyan érdemes ezeket megválasztani? Általában a kiskereskedelemben a szolgáltatási szintek és a választék alapján tudjuk ezeket alakítani, és ezek függvényében négy nagy csoportba tudjuk magunkat besorolni.  … Tovább »

Szolgáltatásmarketing

Mi is az a szolgáltatás? A szolgáltatás minden olyan cselekvés, vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Veletek is előfordult már az az érzés, hogy amikor a marketingről olvastok mindig csak a termékekkel kapcsolatos tényekről, megoldásokról, és lehetőségekről írnak? Ha belegondolunk a klasszikus… Tovább »

Új trendek a kiskereskedelemben

Mi is a kiskereskedelmi marketing? A kereskedők marketing tevékenysége, így az ellátási lánc marketing tevékenysége, gyakran elsősorban a kiskereskedőkre leszűkített értelmezés.Először is nézzük meg, hogy honnan indult a kiskereskedelmi marketing. Miért volt szükség egyáltalán változásra? Mi idézte ezt elő? Hogyan tudnak alkalmazkodni ehhez a kereskedők? Ha tovább olvassátok mindenre választ kaphattok!     A kiskereskedők… Tovább »

Hogyan fejlődnek a vállalkozások?

A kereskedelmi elméletek kiskereskedők módszereinek fejlődésére vonatkozó elméletek, melyek megmagyarázzák a kereskedelemben megfigyelt változásokat. Ezeknek az elméleteknek ismerete nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy minél sikeresebbek lehessünk vállalkozásunkban. Hiszen vannak ciklikus, és nem ciklikus fejlődések. Nyilvánvalóan a ciklikus fejlődéseken kell változtatnunk, mivel ez nagyjából olyan, mintha a kígyó mindig a saját farkába harapna. Ciklikus elméletek, ahol a… Tovább »

Hogyan válasszunk vevőt?

Már sok részben említettem, hogy mennyire fontos, hogy jól válasszuk ki a célközönségünket. Ezzel tudjuk a legtöbb költséget megspórolni, és ez döntheti el a cégünk sorsát, hiszen ha rosszul választunk, vagy rosszul mérjük fel a piaci viszonyokat, csődbe vihetjük a vállalkozást. A célpiaci marketing az a folyamat, amelynek során a vállalat részekre osztja a piacot,… Tovább »

Mivel manipulálnak minket az üzletek?

Maga az eladáshelyi marketing az, amivel befolyásolni tudnak minket a boltok. Ez annyit takar, hogy az értékesítés helyszínén lévő eszközökkel próbálnak minket manipulálni. Tágabb értelemben minden kommunikációs üzenetet magába foglal, illetve eszközt, amelyekkel az eladótérben és a bolt közvetlen környezetében van.   A vásárlási folyamat döntési szakaszát akarják befolyásolni, és különböző eszközökkel sikerülhet is nekik,… Tovább »

Hogyan építsünk márkát?

A márkaépítés a termék tulajdonságain alapul, a külső megjelenésén, illetve a márka értékén. A márkanév és a márkajelzés kiválasztásakor törekedjünk arra, hogy kifejező, egyedi legyen, könnyen felismerhető, illetve az sem hátrány, ha a jelzés illik a névhez. Választhatunk nemzetközi nevet is, viszont a márkaidentitást minden eszköznek elő kell segítenie.   A márkaépítés egyik legfontosabb eleme a… Tovább »

A Márka átka

Mi is az a márka? Egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek kombinációja. Célja, hogy adott eladó vagy eladók adott csoportjának termékeit vagy szolgáltatásait azonosítsa és megkülönböztesse őket a versenytársakétól. Ma már minden márkázható, és mindent márkáznak is, és hogy miért? Most ezeket a különleges tulajdonságokat fogjuk sorra venni, hogy miért van az, hogy… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!